Die neuen schami talente

  • Neue Zauber:



    Wrath of Air Totem:


    Level 64
    Mana-Kosten: 320
    Effekt: Summons a Wrath Of Air totem with 5 health at the feet of the caster. Party members within 20 yards of the totem have their magical damage from spells and effects increased by up to 101. Lasts 2 minutes.


    Heroism (Alliance) / Bloodlust (Horde):


    Level 70
    Mana-Kosten: 750
    Cooldown: 10 Minuten
    Effekt: Increases ranged, melee, and spell casting speed by 35% for all party members. Lasts 1 min.


    Water Shield:


    Level 62
    Mana-Kosten: 50
    Effekt: The caster is surrounded by 3 globes of water. When a spell, melee, or ranged attack hits the caster, 83 mana is restored to the caster. This expends one water globe. Only one globe will activate every few seconds. Lasts 10 min.


    Earth Elemental Totem:


    Level 66
    Mana-Kosten: 705
    Cooldown: 20 Minuten
    Effekt: Summon an elemental totem that calls forth a greater elemental to protect the caster and his allies. Lasts 2 min.


    Mana Tide (neuer Rang)


    Level 68
    Effekt: Restores 330 every 3 for 12 seconds.


    Fire Elemental Totem:


    Level 68
    Mana-Kosten: 680
    Cooldown: 20 Minuten
    Summons an elemental totem that calls forth a greater fire elemental to rain destruction on the caster's enemies. Lasts 2 min.



    Talentbaum Elemental:



    Unrelenting Storm (Tier 5) (maximal 5 Punkte):


    Regenerate mana equal to 2/4/6/8/10% of your intellect every 5 seconds, even while casting.



    Elemental Precision (Tier 6) (maximal 3 Punkte):


    Increases your chance to hit with Fire/Frost/Nature spells by 2/4/6%.



    Elemental Shields (Tier 7) (maximal 3 Punkte):


    Reduces the chance you will be critically hit by melee and ranged attacks by 2/4/6%.



    Lightning Overload (Tier 8) (maximal 5 Punkte):


    Gives your Lightning Bolt and Chain Lightning spells a 1/2/3/4/5% chance to cast a second identical spell on the same target at no additional cost.



    Totem of Wrath (Tier 9) (maximal 1 Punkt):


    26 mana - 2 min cooldown - Summons a Totem of Wrath with 5 health at the feet of the caster. The totem increases the chance to critically hit with spells by 10% to all party members within 20 yards. Lasts 20 seconds.



    Talentbaum Enhancement:



    Unleashed Rage (Tier 6) (maximal 5 Punkte):


    Causes your critical hits with melee attacks to increase all party members' attack power by 2/4/6/8/10% if within 20 yards of the shaman. Lasts 10 sec.



    Dual Wield (Tier 7) (maximal 1 Punkt):


    Allows one-hand and off-hand weapons to be equipped in the off-hand.



    Dual Wield Specialization (Tier 8) (maximal 5 Punkte):


    Increases your chance to hit while dual wielding by an additional 2/4/6/8/10%.



    Shamanistic Rage (Tier 9) (maximal 1 Punkt):


    17 mana - 2 min cooldown - Gives your successful melee attacks a chance to regenerate mana equal to 20% of your strength. Lasts 30 seconds.



    Talentbaum Restoration:



    Focused Mind (Tier 5) (maximal 3 Punkte):


    Increases your chance to resist Silence and Interrupt mechanics by an additional 5/10/15%.



    Mental Quickness (Tier 6) (maximal 3 Punkte):


    Reduces the mana cost of your instant cast spells by 2/4/6%.



    Nature's Guardian (Tier 7) (maximal 5 Punkte):


    Whenever a damaging attack is taken that reduces you below 30% health, you have a 10% chance to heal 10% of your total health and reduce your threat level on that target. 5 second cooldown. (Not sure what number will scale here)



    Nature's Blessing (Tier 8) (maximal 3 Punkte):


    Increases your spell damage and healing by an amount equal to 10/20/30% of your intellect.



    Earth Shield (Tier 9) (maximal 1 Punkt):


    300 mana - 40 yard range - no cooldown - Protects the target with an earthen shield, giving a 30% chance of ignoring spell interruption when damaged and causing melee attacks to heal the target. This effect can only occur once every few seconds. 10 charges. Lasts 10 min. This shield can only be placed on one target at a time.

  • na dann wollen wir mal hoffen das der Schami aus seiner reinen "Heilnutte" Rolle herauskommt.


    Immerhin bekommt der Schami das was vorm Patch gefordert wurde im Elementar Baum.


    Aber egal welche Skilkung es hinterher wird, wird zumindest die Support Fähigkeit um einiges verstärkt, wodurch das supporten mit nen schami auch wirklich spaß machen könnte :D

  • du vergisst nur das nen priester kein hybirde sein soll/ist :P


    Nur da atm nen schami nur mit healspec wirklich sinnvoll ist, wird sich dieses hoffentlich mit den erneuerungen ändern :P


    Aber wie oft habe ich dir das schon versucht zu erklären :rolleyes:

  • Zitat

    Original von Jayde


    Das ist für den neuen Patch. Mit dem wird schon lvl 70 und 41er trees hinzugefügt!


    Die Talentbäume + die Erhöhung auf Level 70 kommt mit einem Patch kurz vor Burning Crusade. Da Blizzard keinen weiteren Raid- / PvP-Content mehr vor Burning Crusade angekündigt hat kann man davon ausgehen, dass dies mit dem nächsten Patch kommt. Man sollte hier nur bedenken, dass dies von einigen Faktoren abhängig ist:


    1.) bringt Blizzard noch nen Hotfix-Patch raus um vorher noch einige Bugs im Game zu beheben?
    2.) verschiebt sich das Release von Burning Crusade aus irgendwelchen Gründen?


    Viele rechnen damit, dass Blizzard pünktlich zum Weihnachtsgeschäft Burning Crusade releasen wird um den Gewinn zu steigern ... doch ich denke eines wissen wir alle: egal wann es released wird es werden sich Millionen weltweit kaufen. Sehr sehr viele werden Burning Crusade nutzen um wieder mit WoW zu beginnen oder komplett neu einzusteigen. Das größte Problem jedoch das Burning Crusade mit sich bringt ist, dass die Bevölkerungsdichte der Realms angehoben werden soll ... sprich Frostwolf mit 13.000 Spielern wäre kurzfristig nur noch "medium" bis ca 20-23.000 Spieler dort sind. Die letzten Tage / Wochen jedoch zeigen hoffentlich Blizzard, dass eine Erhöhung der Realmbevölkerungen nicht sonderlich förderlich ist :)

  • Ich habe mir mal die ersten paar Posts durchgelesen und kann ehrlich nicht nachvollziehen womit der Typ ein Problem hat?


    Punkt 1 (wurde da auch druchgekaut)
    Man kann beide Totems setzen


    Punkt 2 ( da sträubt er sich)
    Sicher bringt das Spelldmg-Totem unterm Strich mehr DMG als das Spellcrit Totem. Aber es war auch nie das Ziel von Blizzard, die Ultimates zu stark zu designen. Das führt nur zu festgefahrenen Talenten, die ja bisher jeder bemängelt.
    Als Gegenbeispiel ist das ungeskillte Manaspring Totem auch effektiver als das Manaflut Totem und trotzdem wird es so sehr gewünscht, dass wir alle mit Manaflut rumlaufen.

  • Naja also ich würde das crit totem nicht so abwerten. auf dem ersten Blick scheint es unterm strich schlechter als das Spelldmg totem, aber beii Encountern wie der gute "Flickwerk" ist es sicherlich dick geil bei den letzten % das totem rauszuhauen. Oder generell bei gegnern wo man auf den letzten % Burstdmg braucht.

  • Zitat

    n addition to the new druid talents this update also changed a lot of the other classes talents as seen below:


    General change: All talents that increased the effect of spelldamage on spells are doubled in effectiveness.


    Shamans:
    Mana tide totem reggenerates 6% mana every tick instead of a set amounth.
    Totem of wrath nolonger has cooldown, increases crit by 3% and lasts 2 minutes.
    Shamanistic rage now restores mana equal to 15% of your attackpower on procs instead of strength.


    Mh das mit dem Manatotems ist ja mal richtig geil.
    Ob das Totem of Wrath was bringt.. ist ja praktisch die druiden aura, und wenn das totem aufn gleichen Element ist wie das Spelldmg totem, dann goodbye eleschami im raid :(


    Oder hab ich das total falsch verstanden?

  • Zitat

    Original von Ratte


    Mh das mit dem Manatotems ist ja mal richtig geil.
    Ob das Totem of Wrath was bringt.. ist ja praktisch die druiden aura, und wenn das totem aufn gleichen Element ist wie das Spelldmg totem, dann goodbye eleschami im raid :(


    Oder hab ich das total falsch verstanden?


    totem of wrath ist vom element feuer, das spell damage totem element luft, heißt man kann ne caster gruppe zusätzlich mit 3% spell crit supporten.


    ist mit dieser änderung auf jedenfall raidfreundlich geworden, endlich nen feuer totem, welches sich lohnt permanent oben gehalten zu werden.


    damit wird meine entscheidung ob full resto der ele/resto spec wieder ein wenig erschwert :/

    "Tonight's the night. And it's going to happen again, and again. It has to happen. Nice night."

  • es wird übrigens auch änderungen bei den pvp rewards geben:


    1. haben die neuen arena pvp teile nochmal deutlich mehr stamina bekommen. auf jedem teil wird zwischen 40 und 60 ausdauer drauf sein. das ganze soll ein wenig dem burstdamage entgegenwirken und heilung im pvp deutlich höher gewichten als vorher.


    2. bekommen alle hybridklassen, darunter auch shamis, verschiedene sets für verschiedene talentskillungen angeboten. z.b. wird es ein set für verstärkung und ein anderes für elementar geben. so dass man dann wirklich in der lage sein wird sehr mächtige items die genau auf die entsprechenden skillungen ausgelegt sind zu tragen.

    "Tonight's the night. And it's going to happen again, and again. It has to happen. Nice night."

  • WTF -> http://www.wowszene.de/e107_im…post_images/arenasets.jpg


    Sieht ja alles intressant aus.
    Zu Crit. Rating & Resilience Rating auch grad was gefunden


    PS: omg Gladiators Greatsword: 114,6dps

  • Shamans : Dual wielding shamans can use one buff on each weapon.


    " You will be able to use weapon buffs for each equipped weapon when dual-wielding. When you first buff a weapon, the effect will apply to the main-hand while the second buff will apply to the off-hand. If you reapply the same weapon buff that's already on two weapons, it will replace the buff with the lowest duration remaining. If you buff two weapons with the same weapon buff ability, such as Windfury and then decide that you'd like to replace one with a Rockbiter effect, you'll have a mouse-over option that will allow you to select which hand you wish to buff. " by Eyonix


    Source :
    http://forums.worldofwarcraft.…32339462&pageNo=1&sid=1#4

  • Teh imbaness....Shamys an die Macht...
    Jetzt gibts Haue...


    2x Buff...nais...

    Krieg ist Frieden
    Freiheit ist Sklaverei
    Unwissenheit ist Stärke.


    to live is to suffer
    but to survive
    that's to find meaning in the suffering